Imię: Amory
Ród: Oakheart
Wiek: 40 lat
Tytuł: Lord Dowódca Nocnej Straży
Rodzina: Beric Oakheart (ojciec), Asha Oakheart (matka)
Historia postaci: Pierworodny syn lorda Oakhearta. W młodości maester nauczył go wielu przydatnych umiejętności. Poznał nawet Starszą Mowę. Chłopak był jednak zbyt arogancki i pewny siebie. Często szukał kłopotów i nie stronił od niepotrzebnych zwad. W wieku 25 lat, po przyjęciu, pijany Amory oraz jego koledzy wracali do Starego Dębu. Po drodze spotkali samotnego jeźdźca. Ściągnęli go z konia i skopali na śmierć. Amory nie rozpoznał w jeźdźcu najmłodszego z synów lorda Conningtona. Gdy lord przyjechał do Dębu wyjaśnić sprawę śmierci swego syna, Amory uświadomił sobie, co zrobił i przyznał się do winy. Lordowie ustalili, że karą za to może być albo śmierć albo wygnanie na mur. Oakheart wybrał mur. Tam zmienił się – spoważniał oraz nauczył się umacniać swoją pozycję bez niepotrzebnego użycia siły. Przez lata wspinał się w hierarchii, aż, po 15 latach, wybrano go na lorda dowódcę Straży. Teraz pilnuje Muru przed dzikimi oraz ich zwolennikami…
Wygląd: Ma czarne włosy oraz brodę lekko przyprószoną siwizną. Podczas służby na Murze stracił wzrok w jednym oku. Jest wysoki, dobrze zbudowany, ale nie napakowany.
Cechy:
- ambitny – ta cecha jest z nim od zawsze, dąży do odniesienia sukcesu wszelkimi sposobami,
- cierpliwy – spokojnie podchodzi do każdej sytuacji,
- inteligentny – umie wykorzystywać posiadaną wiedzę,
- odpowiedzialny – umie ponosić konsekwencje swoich czynów,
- ostrożny,
- opanowany,
- sprawiedliwy,
- unika towarzystwa innych ludzi,
- przedkłada dyplomację nad siłę,
- brzydzi się robaków.
Ekwipunek:
- długi miecz i tarcza,
- kolczuga,
- skórzane rękawice,
- koń bojowy.
ATRYBUTY:
Siła: 5
Zręczność: 2
Inteligencja: 3
Charyzma: 6
UMIEJĘTNOŚCI:
Walka wręcz: 5
Walka na odległość: 3
Jazda konna: 4
Kondycja: 4
Zdolności przywódcze: 6
Szkolenie: 4
Logistyka: 3
Inżynieria: 4
Handel: 1
Perswazja: 4
Religijność: 1
"Znajomość Starszej Mowy": 1
UMIEJĘTNOŚCI dla maestrów
Medycyna polowa:
Chirurgia:
Alchemia:
SPRAWNOŚCI
Broń jednoręczna: 10
Broń dwuręczna: 8
Broń dystansowa: 6
Broń drzewcowa: 4
MODYFIKATORY
Siła oddziałów (zwykłych): 1,27
Siła oddziałów (fanatyków): 1,29
Rekrutacja: 0,82
Szybkość poruszania armii: 1
Kondycja [HP]: 115
Budowa: 0,88
Podatki: 1,09
Handel: 1,06