Imię:
Esmeralda
Ród:
Martell
Wiek:
Około 40 lat.
Tytuł:
Królowa Dorne
Funkcja pełniona w rodzie: Arystokrata
Senior
Rodzina:
Ceglana Martell (córka) Gruz Martell (córka) Gravel Martell (syn) Marmuria Martell (córka)
Historia
Nieznana jest dokładna historia wczesnego życia Esmeraldy, nigdzie nie zapisano daty jej urodzin, a ona sama nie potrafiła dokładnie podać swojego wieku. Wiadomo jedynie, że przyszła na świat jako ostatnia córka Elssy Martell (niegdyś Gardener) i Enrique Martella. Wychowywała się na królewskim dworze, wśród rodziców i rodzeństwa. Od dzieciństwa wyróżniała się ponadprzeciętną urodą i bystrym umysłem, połączonym z cynizmem i dozą okrucieństwa. Jako najmłodsza córka państwa Martellów miała być przygotowana do zostania matką i wydania za mąż, w celu osiągnięcia sojuszu lub ugody z jednym z sąsiadów.
Na krótko przed ślubem z jednym z Duranndonów, jej ojciec i starszy brat zginęli podczas polowania. W ten sposób jedynym pretendentem do tronu zostawał drugi brat Esmeraldy i to on objął władzę, lecz nie nadawał się on do rządzenia. Ebezener, człowiek uzależniony od alkoholu, prostytutek, z przejawami szaleństwa, a także wrogo nastawiony do Dornijskiej szlachty, szybko stał się celem spisku mającego pozbawienie go tronu. Lecz z powodu zdrady jednego ze spiskowców, król dowiedział się o całej sytuacji i postanowił zemścić się na buntownikach. Doprowadziło do do wojny sukcesyjnej, w której królestwo podzieliło się na wiele stronnictw popierających różnych kandydatów, w tym chociażby wuja czy siostry Esmeraldy. Ona sama, choć wolała nie ingerować w aktualny konflikt, wyjechała do Krain Burzy, gdzie trafiła na dwór Króla Durranndona. Zaproponowała mu, że jeśli ten pomoże jej zdobyć władzę, poślubi jednego z członków jego rodu. Król, licząc, że uda mu się w ten sposób kontrolować młodą królową, zgodził się i oddał jej swojego jedynego brata. Dzięki wsparciu armii Durrrandonów, przekonaniu swojego wuja do zaakceptowania jej praw do tronu i wsparcia zbrojnego, a także udział w spisku, który doprowadził do śmierci Ebeznera, Esmeralda koronowała się na królową Dorne. Kobieta musiała od teraz rządzić królestwem jednocześnie dzieląc władzę ze swoim nowym mężem. Od początku wyróżniała się okrutnym sposobem rządzenia, znacznie zwiększając znaczenie niewolnictwa poprzez uczynienie większości przestępców i wrogów z czasów wojny niewolnikami, i zmuszając ich do karkołomnej pracy w kopalniach lub przy budowaniu dróg. Ta decyzja szybko się opłaciła, a dzięki szczęściu i umiejętnościach ekonomicznych swojego męża, państwo zaczęło znacznie lepiej prosperować. Miała także czwórkę dzieci: Ceglanę/Gruz/Gravela i Marmurię. Po śmierci męża, w wieku około 36-38 lat przejęła prawie absolutną władzę.
Dziś, wiele lat po tym fakcie jej pozycja jest zagrożona. Królowa przez ostatnie lata ciężko chorowała, a władza przez większość czasu była w rękach możnych. Choć jej stan zaczął się poprawiać, państwo jest w nie najlepszej sytuacji politycznej, otoczone przez wielu silnych i zdeterminowanych wrogów. Wielu twierdzi, że królowa powinna oddać władzę swojej córce, lecz ta, czuje się dziś znaczniej silniejsza niż kiedykolwiek, twarda i zdeterminowana do odzyskania władzy i uczynienie Dorne najsilniejszą krainą południa. Czy Esmeralda będzie mogła odzyskać utracone niegdyś ziemię i ponownie zbudować silne państwo?
Czas pokaże
Wygląd: Ciemne, pofalowane włosy. Oczy, niezbyt małe, lecz, wyraziste. Nos mały lekko zakrzywiony do góry, skóra w o lekko ciemnym odcieniu. Najczęściej ubiera się w zwiewne sukienki, często czarne.
Ekwipunek: Oprócz podstawowych rzeczy jak ubrania, najczęściej nosi ze sobą sztylet. Na dłuższe podróże często wybiera się uzbrojona w kuszę, do której zawsze ma zapas bełtów.
Świta: Jeśli musi udać się gdzieś dalej porusza się uzbrojona w sporą grupę ochroniarzy, choć zazwyczaj obok siebie posiada tylko dwóch niewolników z Essos, bezsprzecznie i niezaprzeczalnie lojalnych swojej pani. Wciąż często musi się kontaktować ze swoim lekarzem, którzy zawsze jest w okolicy.
ATRYBUTY:
Siła: 1
Zręczność: 1
Inteligencja: 7
Charyzma: 7
UMIEJĘTNOŚCI:
Walka wręcz: 1
Walka na odległość: 6
Jazda konna: 4
Kondycja: 4
Zdolności przywódcze: 1
Szkolenie: 1
Logistyka: 2
Inżynieria: 6
Handel: 6
Perswazja: 6
Religijność: 0
Umiejętność nieszablonowego wyciągania informacji (czyt. tortury): 4
SPRAWNOŚCI:
Broń jednoręczna: 8
Broń dwuręczna: 4
Broń dystansowa: 12
Broń drzewcowa: 4
Budowa: 1-INTELIGENCJA*0,02-INŻYNIERIA*0,03/ 7*0.02 - 6*0.03 = 1 - 0.28= 0.72
Rekrutacja: 1-SZKOLENIE*0,03-ZDOLNOŚCI PRZYWÓDCZE*0,01 0.03+ 0.01= 0.94
Podatki: 1+INTELIGENCJA*0,03 7*0,03= 1,21
Handel: 1+HANDEL*0,03+INTELIGENCJA*0,01 6*0,03+7*0,01=1,25